PRZECZYTAJ KONIECZNIE!
Pierwszy dzień konferencji (5 marca br.) odbędzie się w formie stacjonarnej na terenie Lubelskiego Centrum Konferencyjnego w Lublinie przy ul. Grottgera 2. Wspólnie z przedstawicielami lubelskich uczelni i specjalistami z branży IT przygotowaliśmy ofertę warsztatów i prelekcji, które będą dodatkowo transmitowane na żywo i zamieszczone na stronie.
W programie znajduje się także specjalna oferta prelekcji dla nauczycieli i nauczycielek w Pokoju Nauczycielskim. W Strefie Gier zobaczycie takie atrakcje jak pokazy dronów, robotów, okularów Oculus Rift, drukarek 3D i wiele innych ciekawostek technologicznych. Uczestnicy konferencji będą mieli dodatkowo okazję do zapoznania się z ofertą studiów informatycznych na lubelskich uczelniach i udziału w spotkaniach z przedstawicielami lubelskich firm z branży IT.
W ramach drugiego dnia konferencji (6 marca br.) odbędą się prelekcje i warsztaty online!
W dniach 7-22 marca odbędą się Wydarzenia Towarzyszące, w ramach których będziecie mieć okazje do udziału w warsztatach stacjonarnych organizowanych na terenie szkół, uczelni oraz firm IT!

JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W CHECK IT?
Rejestracja rusza 19 lutego br. o godzinie 9:00.
- Zdecydujcie wraz z kolegami i koleżankami z klasy w jakich zajęciach chcielibyście wziąć udział w ramach konferencji Check IT!
- Następnie zachęćcie swojego nauczyciela lub nauczycielkę aby zapisali Waszą klasę na wybrane zajęcia (warsztaty stacjonarne 5 marca oraz warsztaty i prelekcje online 6 marca). Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc na warsztaty, uczniowie jednej szkoły mogą wziąć udział tylko w jednych warsztatach online lub stacjonarnych, zaś o uczestnictwie decydować będzie kolejność zgłoszeń!
- Na Prelekcje stacjonarne 5 marca oraz do Strefy Gier nie musicie się wcześniej zapisywać, o udziale decyduje dostępność wolnych miejsc w Lubelskim Centrum Konferencyjnym. Jeżeli nie będziecie mogli wziąć udziału w prelekcjach nie martwcie się – udostępnimy streaming i nagrania wystąpień na stronie.
- Koniecznie dokonajcie w międzyczasie indywidualnej rejestracji na konferencję (bez wskazywania zajęć, w których chcecie wziąć udział)!
Rejestracja rusza 19 lutego br. o godzinie 9:00.
O udziale decyduje kolejność zgłoszeń.
Liczba miejsc ograniczona.
*Program konferencji może ulec zmianie.
(szkoły podstawowe)
(stacjonarnie)
(online)
Wszystkie poniższe aktywności odbędą się stacjonarne na terenie Lubelskiego Centrum Konferencyjnego w Lublinie.
Prelekcje na Auli S2 dedykowane są dla uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych oraz dla ostatnich klas szkół podstawowych. (Brak konieczności rezerwacji miejsc, dostępność wg wolnych miejsc na sali)
Warsztaty w sali S7 skierowane są wyłącznie do uczniów szkół ponadpodstawowych. (Konieczna rezerwacja podczas rejestracji dokonana przez nauczyciela)
Zapraszamy Nauczycielki i Nauczycieli do Pokoju nauczycielskiego na interesujące prelekcje i spotkania z przedstawicielami uczelni oraz firm IT. (Konieczna rezerwacja podczas rejestracji dokonana przez nauczyciela)
Na stoiska i pokazy technologiczne do Strefy Gier w sali S5 zapraszamy wszystkich zainteresowanych! (Brak konieczności rezerwacji miejsc)
I piętro
IV piętro
sale A-D
II piętro
III piętro
Poniższe prelekcje będą również transmitowane online. Znajdziesz je na stronie.
08:45-09:00
Ceremonia otwarcia prowadzona przez Sztuczną Inteligencję (AI)
Po raz pierwszy w Polsce uroczyste otwarcie konferencji poprowadzone zostanie przez Sztuczną Inteligencję (AI) wraz z udziałem przedstawicieli Urzędu Miasta Lublin.
09:00-09:30
Ethical Hacking – czy da się na tym zarobić miliony?
Mateusz Kozłowski
Techni Schools Sp z o.o.
Podczas prelekcji dowiesz się jak wygląda praca hackera na co dzień, czy ta profesja jest dobrze płatna oraz czy etyczne hackowanie jest na pewno legalne.
09:30-10:00
Znajdź swoje miejsce w IT – nietypowe role i kompetencje w branży IT
Piotr Wójcik
Transition Technologies-Software Sp. z o.o.
Żeby znaleźć pracę w branży IT nie koniecznie trzeba być od razu programistom. Diana z TTSW opowie o nietypowych rolach, które spełniają specjaliści w Lubelskich firmach IT. Przedstawi również kompetencje, które na pierwszy rzut oka nie są oczywistym wymogiem w pracy w branży informatycznej.
10:00-10:10
Przerwa
10:10-10:40
Jak zrobić karierę w branży IT?
Panel dyskusyjny z udziałem Członków ESTA Cluster IT:
Paweł Gajewski (GIS Support Sp. z o.o), dr Krzysztof Stola (Blue Owl Sp. z o.o.), EMBIQ Sp. z o.o.
Panel dyskusyjny z udziałem specjalistów z branży IT podczas którego poznasz odpowiedź na następujące pytania:
Co jest potrzebne aby znaleźć pracę w IT?
Czego się uczyć aby być skutecznym w zawodzie w IT?
Dlaczego warto pracować w IT?
Jakie są najważniejsze umiejętności, których będą potrzebować pracownicy IT w najbliższych latach?
Jakie są strategie na przyciągnięcie i zatrzymanie talentów w branży IT w obliczu rosnącej konkurencji?
Moderator: Marcin Garbowski (Specjalista ds. obsługi inwestorów z sektora przemysłowego, Urząd Miasta Lublin)
Paneliści:
1. Paweł Gajewski (GIS Support Sp. z o.o, członek Zarządu ESTA Cluster)
2. dr Krzysztof Stola (Co-owner w Blue Owl Sp. z o.o.)
3. Przedstawiciel firmy EMBIQ Sp. z o.o.
10:40-11:10
Technologia no code i jej wykorzystanie w Bankowości.
PKO Bank Polski
11:10-11:30
Przerwa na lunch
Zapraszamy na drobny poczęstunek we foyer przed salami
11:30-12:00
Sztuczna Inteligencja wokół nas – wspomaga, przeszkadza, eliminuje.
Konrad Łyda
Lingaro Sp z o.o. | Uczymymszyny.pl
Prezentacja przedstawi wpływ tej technologii na codzienne życie. Pokaże, w jakich dziedzinach jest już wykorzystywana i jakie ma zalety i wady. Przedstawi perspektywy rozwoju oraz konsekwencje dla pracy i życia ludzi. Zwróci uwagę na regulacje i kontrolę rozwoju sztucznej inteligencji w kraju i na świecie.
12:00-12:30
Jakbym to rozegrał mając nagle 20 lat mniej?
Mikołaj Kosyra Edge One Solutions Sp. z o.o.
12:30-12:40
Przerwa
12:40-13:10
Od hakera do specjalisty ds. bezpieczeństwa – jak odnaleźć się w zawodzie cybersecurity?
Jakub Godula
DataArt Poland Sp z o.o.
13:10-13:40
Jak stworzyć grę, która sprzeda się w ponad 60tys. kopii?
Konrad Pomorski
Pyramid Games S.A.
Rynek gier komputerowych już dawno przekroczył wartość rynku branży filmowej, a gry stanowią najbardziej kompleksowe medium, za pomocą którego możemy opowiadać i doświadczać. Złożoność gier, które zawierają w sobie wszystkie inne formy sztuki, sprawia, że proces ich produkcji jest skomplikowany i długotrwały. Ma to swoje zalety – wiele różnorodnych ról w zespole, spośród których każdy znajdzie coś dla siebie – od artystycznych dusz po ścisłe umysły. Na przykładzie gry którą stworzyliśmy przedstawimy przebieg procesu produkcji i szeroki wachlarz miejsc pracy w branży gamedev.
13:40-14:10
Czym jest Salesforce i dlaczego warto się nim zająć?
Mateusz Twarożek
VRP Consulting
14:10
Zakończenie konferencji
Zapisy na poniższe warsztaty mogą dokonać wyłącznie nauczyciele podczas rejestracji. Warsztaty są dedykowane 30 osobowej grupie uczniów szkół ponadpodstawowych.
9:00-11:10
Twórz i Eksperymentuj: Warsztaty Frontendowe dla Młodych Deweloperów
Sebastian Mysakowski
Northmill Bank AB / Niepubliczne Technikum Programistyczne Techni Schools w Lublinie
Warsztaty te pozwolą uczestnikom na praktyczne odkrywanie świata tworzenia stron internetowych i aplikacji webowych. Uczniowie będą mieli szansę nauczyć się podstaw HTML, CSS i JavaScript, a także zostaną wprowadzeni do popularnych frameworków, takich jak React.
11:10-11:30
Przerwa na lunch
Zapraszamy na drobny poczęstunek we foyer przed salami
11:30-13:00
YOLO jako przykład zastosowań sztucznej inteligencji
dr Elżbieta Kubera, dr hab. Andrzej Bochniak, prof. UP w Lublinie
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
W ramach zajęć będzie można zapoznać się z algorytmem YOLO jako przykładem wykorzystania sztucznej inteligencji do detekcji obiektów na obrazie. Pokażemy jak nauczyć głęboką sieć neuronową detekcji obiektów, czyli jednoczesnego rozpoznawania i lokalizacji obiektów na obrazie. Zaprezentowana architektura pozwala też na detekcję z sekwencji wideo w czasie rzeczywistym. Pokażemy przykładowe zastosowanie sieci do rozpoznawania wybranych zwierząt, ale zaprezentowany mechanizm można wykorzystać do detekcji obiektów dowolnego typu. Do warsztatów potrzebne jest konto Google (gmail).
13:10-14:00
Modelowanie 3D
Łukasz Zawadzki
Politechnika Lubelska
Warsztaty z długopisów 3D to idealna okazja, aby nauczyć się ręcznego druku. Zobaczysz jak pracują długopisy wykorzystując do tego materiały wykorzystywane również w tradycyjnych Drukarkach 3D. Poznasz zastosowanie PLA, a także nauczysz się tworzyć konstrukcje 3D.
9:30-11:00
Python & AI
Kacper Stefaniak
Niepubliczne Technikum Programistyczne Techni Schools w Lublinie
Wydarzenie ma na celu zapoznanie młodych ludzi z tajnikami sztucznej inteligencji. Odkrywając język Python uczniowie będą mogli stworzyć swoje pierwsze proste programy wykorzystujące mechanizmy AI. Język Python jest łatwy do nauki, co ułatwia początkującym zrozumienie podstaw programowania. Warsztaty ze sztucznej inteligencji są doskonałym sposobem na zdobycie praktycznych umiejętności w tym dynamicznym obszarze.
11:10-11:30
Przerwa na lunch
Zapraszamy na drobny poczęstunek we foyer przed salami
11:30-13:00
Pierwsze kroki w QGIS
Łukasz Drzewiecki, Michał Nowosadzki, Rafał Pelczar, Gabriela Korneluk, Marta Waszczuk
Studenckie Koło Naukowe Geoinformatyków GeoIT
Zapoznanie z podstawowymi narzędziami geoinformatycznymi. Wektoryzacja i digitalizacją danych oraz wdrożenie w pojęcia danych rastrowych jak i również wektorowych.
13:10-14:10
Zacznij karierę w IT – poradnik NIE TYLKO dla przyszłych programistów /prelekcja/
Patrycja Kołacz, Anastazja Zawiślak
Sii Sp. z o.o.
W trakcie prelekcji, odpowiemy na pytania, dlaczego branża IT jest obecnie tak istotna i rozwijająca się. Przedstawimy ścieżki rozwoju i omówimy, konkretne stanowiska, zakresy obowiązków i potrzebne predyspozycje zawodowe. Skupimy się nie tylko na aspektach wiedzy technicznej, ale również przybliżymy jakie kompetencje miękkie są przydatne. Dodatkowo podzielimy się tipami jak rozszerzyć wiedzę i przekuć ją w pierwsze doświadczenie techniczne. Opowiemy, co ważne jest z punktu widzenia rekrutera i jak wygląda proces rekrutacji – pomożemy wam się przygotować do potencjalnych spotkań rekrutacyjnych (LinkedIn – do czego służy i jak zbudować swój profil).
9:30-11:10
Ruch i luminescencja w układach Arduino
dr inż. Barbara Buraczyńska, mgr inż. Michał Staniszewski, Artur Kołodyński, Mateusz Rębacz
Studenckie Koło Naukowe Technologii Informatycznych i Multimedialnych „TeamWEB” Politechnika Lubelska
Uczestnicy warsztatów nauczą się budować proste układy elektroniczne składające się z mikrokontrolera Arduino Uno, czujników i diod w emulatorze Autodesk Tinkercad. Poznają podstawy tworzenia programu dla mikrokontrolera z wykorzystaniem bloków i kodu tekstowego. Na koniec stworzą własny układ elektroniczny i zaprogramują działanie mikrokontrolera – efekty będzie można zobaczyć na rzeczywistych zestawach.
11:10-11:30
Przerwa na lunch
Zapraszamy na drobny poczęstunek we foyer przed salami
11:30-12:30
Czysta infrastruktura u podstaw, czyli jak używać Dockera?
Łukasz Bownik
Koło Naukowe Architektów Informacji UMCS
Docker jako narzędzie często jest używany w błędny sposób. Sama wewnętrzna archiktetura tego narzędzia dyktuje, jak powinna wyglądać architektura naszej infrastruktury w budowanym systemie. W ramach tych warsztatów postaram się przybliżyć uczestnikom, jak podejść do projektowania systemu opartego o technologię Docker tak, aby zbudowane rozwiązanie by było odporne na upływ czasu, zmiany sprzętu czy oprogramowania i wymagań biznesowych.
9:10-10:00
Cyferki mogą być ciekawe — zależy jak je pokażesz
Bartłomiej Olechowski
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Na co jest większa szansa — że ugryzie Cię rekin czy przeciętny nowojorczyk? Dlaczego w pandemii zalecany odstęp między ludźmi wynosił 1 dużego kangura? Porozmawiajmy o tym jak dane nie tylko pokazać, ale zrobić to tak, by każdy zrozumiał.
10:10-11:10
Narzędzia sztucznej inteligencji wspomagające codzienną pracę
Konrad Łyda
Lingaro Sp z o.o. / Uczymymszyny.pl
Prezentacja „Sztuczna Inteligencja wokół nas” przedstawi wpływ tej technologii na codzienne życie. Pokaże, w jakich dziedzinach jest już wykorzystywana i jakie ma zalety i wady. Przedstawi perspektywy rozwoju oraz konsekwencje dla pracy i życia ludzi. Zwróci uwagę na regulacje i kontrolę rozwoju sztucznej inteligencji w kraju i na świecie.
11:10-11:30
Przerwa na lunch
Zapraszamy na drobny poczęstunek we foyer przed salami
11:30-12:30
Przemysł 4.0 – Sterowniki PLC
dr inż. Waldemar Samociuk
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Internet rzeczy – przemysł 4.0. Prezentacja – warsztaty dotyczą programowania sterowników PLC jako istotnego ogniwa współczesnego świata w zakresie funkcjonowania zakładów przemysłowych.
12:30-14:30
Zlecenia w świecie AI: realizacja zadań biznesowych przez inżynierię promptów.
Łukasz Musiel
Filip Witalis
Fundacja Polskie Centrum Sztucznej Inteligencji
Plan Warsztatów (2 Godziny):
1. Wprowadzenie (15 minut)
– Krótkie przywitanie i wprowadzenie do warsztatów.
– Podstawowe informacje o roli i znaczeniu prompt engineering w kontekście sztucznej inteligencji.
– Przedstawienie narzędzi AI, które uczestnicy będą używać (np. modele językowe, systemy generowania obrazów).
2. Podstawy prompt engineering (20 minut)
– Wyjaśnienie, co to jest prompt i jak działa w kontekście AI.
– Przykłady efektywnych i nieefektywnych promptów.
– Ćwiczenie: Uczestnicy tworzą własne proste prompty i widzą ich rezultaty.
3. Realne scenariusze zadaniowe (30 minut)
– Prezentacja przykładowych zadań, które przedsiębiorcy zlecają inżynierom promptów.
– Podział na grupy i przydział zadania dla każdej grupy.
– Praca nad zadaniem: uczestnicy tworzą prompty, aby rozwiązać postawione zadanie.
4. Praktyczna sesja pracy (30 minut)
– Kontynuacja pracy nad zadaniem w grupach.
– Monitorowanie postępów i pomoc, gdy jest to konieczne.
– Stosowanie narzędzi AI do iteracji i ulepszania promptów.
5. Prezentacje i feedback (20 minut)
– Każda grupa prezentuje swoje rozwiązanie i uzasadnia wybór promptów.
– Otrzymywanie informacji zwrotnej od prowadzących oraz pozostałych uczestników.
6. Podsumowanie i pytania (5 minut)
– Omówienie kluczowych wniosków z warsztatów.
– Możliwość zadawania pytań i dyskusja.
– Informacje o dalszych zasobach i sposobach nauki prompt engineering.
9:30-9:50
Lubelska Wyżyna IT – czyli oferta Miasta dla przyszłych oraz obecnych informatyków
dr Mariusz Sagan
Wydział Strategii i Obsługi Inwestorów Urząd Miasta Lublin
Zapraszamy na spotkanie z twórcami inicjatywy „Lubelska Wyżyna IT”, podczas którego opowiemy o potencjale branży IT w Lublinie, możliwościach rozwoju i zarobkach w branży IT!
9:50-10:30
Transformacja cyfrowa w mieście – nowe narzędzia dla oświaty (tytuł roboczy)
Grzegorz Hunicz
Wydział Informatyki i Telekomunikacji Urząd Miasta Lublin
Podsumowanie kilkuletnich działań na rzecz standaryzacji usług oraz infrastruktury. Tworzenie nowych narzędzi dla lubelskiej oświaty. Rozwiązania sieciowe oraz bezpieczeństwa systemów dedykowanych dla uczniów nauczycieli i rodziców. Plany rozwoju systemów oświatowych na najbliższe lata. Centra Kompetencji Cyfrowych.
10:30-11:15
Jak przygotować ucznia przed jego pierwszą rekrutacją?
Urszula Wawrzak
VRP Consulting
11:30-11:45
Nauczyciel w świecie technologii – aplikacje wspomagające pracę nauczyciela i uczniów
Bożena Jarmuł Lubelskie
Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Nauczyciel w świecie technologii – aplikacje wspomagające pracę nauczyciela i uczniów
11:45-12:00
Jak Kosmos łączy się z AI?
Marcin Giza
Fundacja „SpaceShip”
12:00-12:40
Sztuczna inteligencja w edukacji. Nowe horyzonty możliwości i zagrożeń
Michał Kalisz
Katolicki Uniwersytet Lubelski
Współczesne technologie, a w szczególności sztuczna inteligencja, otwierają nieograniczone możliwości w dziedzinie edukacji. Podczas prelekcji wyjaśnione zostanie czym w gruncie rzeczy jest sztuczna inteligencja i jakie konkretne korzyści może przynieść środowisku edukacyjnemu oraz jakie niesie zagrożenia. Dyskusja w trakcie spotkania stanowić będzie fascynujący punkt wyjścia do odkrywania podstaw sztucznej inteligencji w kontekście edukacji, zachęcając nauczycieli do eksploracji i wykorzystania tej technologii w swojej codziennej pracy.
12:50-13:40
Jeżeli nie informatyka, to co?
Agnieszka Wrońska
PKO Bank Polski
Prelekcja o łączeniu różnych kompetencji z technologią i zapotrzebowaniu na techno-bankowców, techno-lekarzy, techno-nauczycieli itd. i głębokiej specjalizacji. Technologia do osiągania celów.
Całość wydarzenia uświetnią atrakcje w Strefie Gier takie jak pokazy dronów, robotów, okularów Oculus Rift, drukarek 3D i wiele innych ciekawostek technologicznych. Uczestnicy konferencji będą mieli dodatkowo okazję do zapoznania się z ofertą studiów informatycznych na lubelskich uczelniach i udziału w spotkaniach z przedstawicielami lubelskich firm z branży IT.
Strefa gier jest do dyspozycji wszystkich zarejestrowanych uczestników podczas trwania konferencji Check IT 5 marca od godz. 8:00 do 14:30 na III piętrze w Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie.
Prelekcje i warsztaty online dla uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych. Link do transmisji zostanie przesłany po rejestracji na podany w niej adres email.
9:00
60 minut
prelekcja
Programowanie – Start!
Emilia Bober
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Myślisz o tym by zacząć programować, ale zupełnie nie wiesz jak się do tego zabrać? A może znasz zmienne, funkcje, ale nie wiesz po co Ci to i co można z tym zrobić? Na mojej prelekcji postaram się podpowiedzieć jak zacząć przygodę z programowaniem i jak ruszyć z miejsca gdy zna się już podstawy. Przedstawię również kilka przydatnych narzędzi do nauki.
9:00
45 minut
prelekcja
To, co ja wam mówię, to nie jest do końca prawda, czyli krótka opowieść o tym, po co w IT humaniści (albo na odwrót).
Bartłomiej Olechowski
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Co mają wspólnego fake newsy i starsze panie na ławce przed blokiem? Czy statystyki kłamią? Co mają wspólnego gady i generatory haseł? Dlaczego najsłabszą częścią systemów zabezpieczeń jest człowiek? Czyli krótka opowieść o tym, po co w IT humaniści (albo na odwrót).
9:00
45 minut
prelekcja
Cyberświat – jak się nie dać podejść złym ludziom?
Tomasz Sidor
Lubelska Akademia WSEI
Wystąpienie dotyczy zagrożeń jakie najczęściej dotykają młodych ludzi w Internecie. Dowiesz się jak sam możesz sobie poradzić, na co zwrócić uwagę, kiedy i komu zgłosić incydent, co może policja, co może biegły informatyk, ale również co mogą inne instytucje, które są od wspierania takich osób. Dotyczy phishingu, hejtu, scramu, kradzież konta, wycieku danych osobowych i wielu innych codziennych zagadnień.
9:00
45 minut
prelekcja
Nowe Zawody w Epoce AI: Praktyczne Case Study i Perspektywy Rozwoju
Łukasz Musieł
Fundacja Polskie Centrum Sztucznej Inteligencji
Podczas spotkania „Nowe Zawody w Epoce AI”, uczestnicy będą uczestniczyć w interaktywnych prezentacjach dotyczących ewolucji rynku pracy w dobie sztucznej inteligencji. Zostaną im przedstawione szczegółowe case study, pokazujące realne zastosowania AI w różnych sektorach. Szkolenie będzie również okazją do dyskusji i wymiany doświadczeń, umożliwiając uczestnikom lepsze zrozumienie, jak technologie AI kształtują przyszłe ścieżki kariery.
10:00
45 minut
warsztaty
dla szkół branżowych i technik o profilu zorientowanym na mechatronikę
Zapraszamy do wcześniejszego sięgnięcia do bazy przykładowych scenariuszy lekcyjnych i ćwiczen (w linku: https://www.siemens.com/global/en/company/sustainability/education/sce.html).
„Cyfrowy Blizniak” narzędzie wykorzystywane przez Przemysł 4.0. – jako inspiracja dla edukacji technicznej.
Ewa Mikos-Romanowicz
Siemens Sp. z o.o.
W trakcie warsztatu omówione będą następujące zagadnienia:
– Trendy w przemyśle- dynamika wdrażania rozwiązań cyfrowego bliźniaka przez przemysł.
– Prezentacja i omówienie narzędzie „Cyfrowy Blizniak” istota i główne korzyści
– Cyfrowy bliźniak w szkole- przykładowe ćwiczenia/jak prowadzić zajęcia – https://www.siemens.com/global/en/company/sustainability/education/sce.html
Cyfrowy bliźniak – bezpieczny wirtualny odpowiednik fizycznych obiektów, systemów, procesów i sterowania.
Najważniejsze aspekty, które sprawią, że przemysł przyszłości nie będzie się mógł obejść bez cyfrowego bliźniaka i dlaczego powinien zagościć w szkołach.
– Symulacja pomaga w realizacji usprawnień i w doskonaleniu procesów produkcyjnych bez konieczności zakłócania rzeczywistego środowiska zakładu, przykładowo na etapie przeprojektowania produkcji, linii , fabryki.
– Edukacja i szkolenia – szkolenie pracowników z wykorzystaniem odwzorowania fabryki; pozwala efektywniej edukować uczniów bez konieczności inwestowania w drogi i szybko zmieniający się hardwaere.
Zapraszam do udziału w warsztacie i do sięgnięcia do bazy przykładowych scenariuszy lekcyjnych i ćwiczen (w linku: https://www.siemens.com/global/en/company/sustainability/education/sce.html).
10:00
60 minut
prelekcja
Prosty język: jak tworzyć zrozumiałe treści na stronach WWW.
Julia Łysakowska
Koło Naukowe Architektów Informacji UMCS
Podczas prelekcji odkryjemy tajniki prostego języka. Wyjaśnię, jak pisać prostym językiem, który jest zrozumiały dla szerokiego grona odbiorców. Opowiem, dlaczego klarowna komunikacja jest kluczowa dla sukcesu stron internetowych i jakie korzyści przynosi użytkownikom. Przeanalizujemy praktyczne przykłady, omówimy strategie tworzenia treści, które są zarówno przystępne, jak i efektywne, oraz dowiemy się, jak prosty język może poprawić ogólną użyteczność witryny.
10:00
60 minut
prelekcja
Sztuczna inteligencja to nie tylko uczenie maszynowe: o inteligentnej optymalizacji.
dr hab. inż. Krzysztof Pancerz prof. KUL
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Pojęcie sztucznej inteligencji jest bardzo szerokie i obejmuje wiele różnorodnych podejść do inteligentnego rozwiązywania problemów. Oprócz dobrze rozpoznawalnego uczenia maszynowego, jednym z obszarów sztucznej inteligencji jest optymalizacja. Istotną rolę w tym obszarze odgrywają podejścia inspirowane biologicznie (np. algorytmy genetyczne, algorytmy optymalizacji rojem cząstek) i fizycznie (np. symulowane wyżarzanie). W czasie prelekcji omówione zostaną: idea działania przykładowych algorytmów inteligentnej optymalizacji, możliwości ich wykorzystania oraz narzędzia komputerowe dla języka Python z implementacjami tych algorytmów.
10:00
45 minut
prelekcja
Tworzenie Interaktywnych Interfejsów: Nowoczesne Techniki Frontendowe.
Sebastian Mysakowski
Northmill Bank AB / TechniSchools Sp z .o.o.
Celem jest przedstawienie uczniom świata nowoczesnego frontendu poprzez omówienie najnowszych technik i trendów w tworzeniu interaktywnych interfejsów użytkownika.
10:00
60 minut
prelekcja
Jetpack Compose – deklaratywne podejście do tworzenia UI.
Kamil Zieliński
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Prelekcja dotyczyć będzie podstaw programowania aplikacji dla systemu operacyjnego Android. Zaprezentowany zostanie Jetpack Compose – zestaw narzędzi pozwalający na przygotowywanie interfejsu użytkownika w sposób deklaratywny.
10:30
45 minut
prelekcja
Dlaczego programowanie jest fajne i jaki język wybrać na początek.
Emilia Bober
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Jeśli programowanie wydaje Ci się nudne i nie widzisz w nim sensu, zapraszam na moją prezentację. Postaram się pokazać ciekawszą stronę tej dziedziny IT. Opowiem co można programować i jak programowanie poszerza naszą wiedzę o świecie. Wskażę też do jakich zastosowań najbardziej nadają się popularne języki programowania.
11:00
60 minut
warsztaty
Wymagane wcześniejsze ściągnięcie programów:
Poedit (https://poedit.net/download/),
Pyrates (https://sourceforge.net/projects/pyrates-game/files/)
Tłumaczenie i lokalizacja gier komputerowych.
dr Anna Bendrat, dr Hubert Kowalewski
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
Lokalizacja oprogramowania to proces dostosowywania interfejsu programu do innego kontekstu językowego i kulturowego. Ważną, choć nie jedyną, częścią lokalizacji jest tłumaczenie tekstów pokazujących się w interfejsie użytkownika. Podczas warsztatu uczestnicy przygotowują polską lokalizację prostej gry stworzonej oryginalnie w języku angielskim. Uczestnicy zapoznają się z problemami specyficznymi dla lokalizacji oprogramowania, które nie występują podczas „tradycyjnego” przekładu tekstów użytkowych i artystycznych.
11:00
60 minut
prelekcja
Krytycznie o AI, czyli czym ChatGPT jest, a czym nie?
Łukasz Bownik
Koło Naukowe Architektów Informacji
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej
W minionym roku byliśmy świadkami ogromnego wręcz hype’u na AI, czyli sztuczną inteligencję. Jednak, jak ze wszystkimi trendami należy zachować do tego dystans. Z kolei, aby móc to zrobić należy wpierw wiedzieć czym AI jest, a czym nie W ten sposób, możemy zidentyfikować korzyści i zagrożenia, które nas czekają w związku z czymś – w tym wypadku AI. W ramach tej prelekcji postaram się słuchaczom wyjaśnić czym dokładniej AI jest, czym nie jest i jak, lub czy w ogóle, zagraża ludziom, a w czym będzie nieodzownie ludzkości koniecznie potrzebne.
11:00
45 minut
prelekcja
Czy da się nagrać cały Internet na dyskietkę i co to jest DNA of Things?
dr Marek Miśkiewicz
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Prelekcja na temat najnowszych trendów w dziedzinie inżynierii molekularnej w kontekście wykorzystania w sektorze IT. Przedstawienie krótko historii metod inżynieryjnych i technologii manipulowana DNA. Wprowadzenie w tematykę DNA jako nowoczesnego nośnika informacji. Przegląd aktualnych rozwiązań wykorzystujących DNA jako elementu systemów identyfikacji. Koncepcje i perspektywy związane z wykorzystaniem DNA jako komponentu strukturalnego dla systemów zarządzania własnością.
12:00
45 minut
prelekcja
Przyszłość Biznesu: Cyfrowa Transformacja z Power Platform.
Liudmyla Mysakowska-Prochko
PWC
Podczas tej prezentacji odkryjemy, jak Power Platform rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy zarządzają danymi, analizują informacje i tworzą innowacyjne aplikacje. Poznasz realne przykłady, jak firmy wykorzystują Power Platform do zwiększenia efektywności operacyjnej, tworzenia zaawansowanych raportów w Power BI, czy też szybkiego projektowania aplikacji Low-Code/No-Code w Power Apps. Zrozumiesz, dlaczego cyfrowa transformacja staje się kluczowym elementem przyszłości biznesu, a Power Platform jest narzędziem, które napędza tę rewolucję.
12:00
45 minut
prelekcja
Agentowe modele rozwoju języka.
Piotr Kosela
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Język, którego używamy, podlega nieustannym modyfikacjom. Jak zatem komputery mogą nam pomóc w przewidzeniu i wyjaśnieniu przyczyn tych zmian? W prezentacji przedstawimy koncepcje leżące u podstaw komputerowych modeli zjawisk językowych. Omówimy przykładowy przebieg symulacji, wskazując jednocześnie elementy, które sprawiają, że jej realizacja może okazać się skomplikowana.
18:00
60 minut
prelekcja dla nauczycieli
Potencjał Osób ze Spektrum Autyzmu: Odkrywanie Talentów i Rozwijanie Umiejętności
mgr Katarzyna Szopa
Fundacja Alpha i Centrum Wsparcia Psychologicznego i Rozwoju Abecadło Anny Prokopiak
Obecnie coraz częściej podkreśla się potencjał osób neuroróżnorodnych, jednak czy jako społeczeństwo rzeczywiście umiemy efektywnie wykorzystywać tę różnorodność? Czy nie skupiamy się zbyt wiele na trudnościach, zwłaszcza w kontekście osób ze spektrum autyzmu, zamiast doceniać zalety i mocne strony? Często w szkolnym otoczeniu naszym priorytetem staje się dostosowanie dziecka do istniejącego systemu, zamiast skoncentrować się na rozwijaniu jego wyjątkowych umiejętności. Być może nadszedł już czas, aby zacząć aktywnie rozwijać te unikalne talenty dzieci neuroróżnorodnych, umożliwiając im tym samym wyjście poza sztywne ramy i standardy.
Podczas prelekcji, mgr Katarzyna Szopa skupi się na mocnych stronach i potencjale różnorodności. Z własnego doświadczenia i specjalizacji, jako psycholog, terapeuta integracji sensorycznej oraz certyfikowany diagnosta ADOS-2 (w ramach działań Fundacji Alpha i Centrum Wsparcia Psychologicznego i Rozwoju Abecadło Anny Prokopiak) przedstawi praktyczne podejścia do odkrywania talentów i rozwijania umiejętności.
Warsztaty stacjonarne 5 marca dla uczniów i nauczycieli szkół podstawowych klas 1-8 organizowane na terenie Lubelskiego Centrum Konferencyjnego w Lublinie.
(stacjonarne)
II piętro
III piętro
III piętro
IV piętro
Zapisy na warsztaty mogą dokonać wyłącznie nauczyciele podczas rejestracji. Informację dotyczące ilość grupy oraz klas są zamieszczone poniżej.
9:00-10:00
(12 osób)
klasy I-IV
Warsztaty LEGO Robotyki z Mistrzami Świata (grupa I)
Dominik Ściborek, Robert Sulowski Spice Gears Academy Lubelskie
Pierwsza grupa (12 os) uda się na warsztaty z robotyki, które potrwają 60 min, natomiast 2 grupa (12 os) w tym czasie będzie miała okazję sterować robotami w Strefie Gier na innym piętrze. Po 60 min nastąpi zamiana grup.
10:00-10:10
Przerwa
10:00-11:10
(12 osób)
klasy I-IV
Warsztaty LEGO Robotyki z Mistrzami Świata (grupa II)
Dominik Ściborek, Robert Sulowski Spice Gears Academy Lubelskie
Pierwsza grupa (12 os) uda się na warsztaty z robotyki, które potrwają 60 min, natomiast 2 grupa (12 os) w tym czasie będzie miała okazję sterować robotami w Strefie Gier na innym piętrze. Po 60 min nastąpi zamiana grup.
11:30-12:30
(12 osób)
klasy I-IV
Warsztaty LEGO Robotyki z Mistrzami Świata (grupa III)
Dominik Ściborek, Robert Sulowski Spice Gears Academy Lubelskie
Pierwsza grupa (12 os) uda się na warsztaty z robotyki, które potrwają 60 min, natomiast 2 grupa (12 os) w tym czasie będzie miała okazję sterować robotami w Strefie Gier na innym piętrze. Po 60 min nastąpi zamiana grup.
12:30-12:40
Przerwa
12:40-13:40
(12 osób)
klasy I-IV
Warsztaty LEGO Robotyki z Mistrzami Świata (grupa IV)
Dominik Ściborek, Robert Sulowski Spice Gears Academy Lubelskie
Pierwsza grupa (12 os) uda się na warsztaty z robotyki, które potrwają 60 min, natomiast 2 grupa (12 os) w tym czasie będzie miała okazję sterować robotami w Strefie Gier na innym piętrze. Po 60 min nastąpi zamiana grup.
Zapisy na warsztaty mogą dokonać wyłącznie nauczyciele podczas rejestracji. Informację dotyczące ilość grupy oraz klas są zamieszczone poniżej.
09:00-10:00
(30 osób)
Klasy 1-4
Długopisy 3D- czyli druk 3D z wykorzystaniem ręki! Grupa I
Magdalena Paśnikowska-Łukaszuk, Magda Wlazło, Joanna Szulżyk-Cieplak Politechnika Lubelska
Warsztaty z długopisów 3D to idealna okazja, aby nauczyć się ręcznego druku. Zobaczysz jak pracują długopisy wykorzystując do tego materiały wykorzystywane również w tradycyjnych Drukarkach 3D. Poznasz zastosowanie PLA, a także nauczysz się tworzyć konstrukcje 3D.
10:00-10:10
Przerwa
10:10-11:10
(30 osób)
Klasy 1-4
Długopisy 3D- czyli druk 3D z wykorzystaniem ręki! Grupa II
Magdalena Paśnikowska-Łukaszuk, Magda Wlazło, Joanna Szulżyk-Cieplak Politechnika Lubelska
Warsztaty z długopisów 3D to idealna okazja, aby nauczyć się ręcznego druku. Zobaczysz jak pracują długopisy wykorzystując do tego materiały wykorzystywane również w tradycyjnych Drukarkach 3D. Poznasz zastosowanie PLA, a także nauczysz się tworzyć konstrukcje 3D.
11:10-12:40
(30 osób)
Klasy 4-8
Programowanie IoT
Jakub Leszcz
Niepubliczne Technikum Programistyczne Techni Schools w Lublinie
12:40-14:10
(30 osób)
Klasy 7-8
Python & AI
Kacper Stefaniak
Niepubliczne Technikum Programistyczne Techni Schools w Lublinie
Warsztaty mają na celu zapoznanie młodych ludzi z tajnikami sztucznej inteligencji. Odkrywając język Python uczniowie będą mogli stworzyć swoje pierwsze proste programy wykorzystujące mechanizmy AI. Język Python jest łatwy do nauki, co ułatwia początkującym zrozumienie podstaw programowania. Warsztaty ze sztucznej inteligencji są doskonałym sposobem na zdobycie praktycznych umiejętności w tym dynamicznym obszarze.
9:30-9:50
Lubelska Wyżyna IT – czyli oferta Miasta dla przyszłych oraz obecnych informatyków
dr Mariusz Sagan Urząd Miasta Lublin
Zapraszamy na spotkanie z twórcami inicjatywy „Lubelska Wyżyna IT”, podczas którego opowiemy o potencjale branży IT w Lublinie, możliwościach rozwoju i zarobkach w branży IT!
9:50-10:30
Transformacja cyfrowa w mieście – nowe narzędzia dla oświaty
Grzegorz Hunicz Dyrektor Wydziału Informatyki i Telekomunikacji Urząd Miasta Lublin
Podsumowanie kilkuletnich działań na rzecz standaryzacji usług oraz infrastruktury. Tworzenie nowych narzędzi dla lubelskiej oświaty. Rozwiązania sieciowe oraz bezpieczeństwa systemów dedykowanych dla uczniów nauczycieli i rodziców. Plany rozwoju systemów oświatowych na najbliższe lata. Centra Kompetencji Cyfrowych.
10:30-11:15
Jak przygotować ucznia przed jego pierwszą rekrutacją?
VRP Consulting
11:30-11:45
Nauczyciel w świecie technologii – aplikacje wspomagające pracę nauczyciela i uczniów
Bożena Jarmuł Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli
Nauczyciel w świecie technologii – aplikacje wspomagające pracę nauczyciela i uczniów
11:45-12:00
Jak Kosmos łączy się z AI?
Marci Giza Fundacja „SpaceShip”
12:00-12:40
Sztuczna inteligencja w edukacji. Nowe horyzonty możliwości i zagrożeń
Michał Kalisz Katolicki Uniwersytet Lubelski
Współczesne technologie, a w szczególności sztuczna inteligencja, otwierają nieograniczone możliwości w dziedzinie edukacji. Podczas prelekcji wyjaśnione zostanie czym w gruncie rzeczy jest sztuczna inteligencja i jakie konkretne korzyści może przynieść środowisku edukacyjnemu oraz jakie niesie zagrożenia. Dyskusja w trakcie spotkania stanowić będzie fascynujący punkt wyjścia do odkrywania podstaw sztucznej inteligencji w kontekście edukacji, zachęcając nauczycieli do eksploracji i wykorzystania tej technologii w swojej codziennej pracy.
12:50-13:40
Bank PKO BP
Strefa gier jest do dyspozycji wszystkich zarejestrowanych uczestników podczas trwania konferencji Check IT 5 marca od godz. 8:00 do 14:30 na III piętrze w Lubelskim Centrum Konferencyjnym w Lublinie.
Warsztaty stacjonarne dla uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych organizowane na terenie uczelni, firm oraz szkół w Lublinie. Terminy zostaną ustalone indywidualnie pomiędzy organizatorem danego warsztatu a nauczycielem zgłaszającym klasę.
JAK WZIĄĆ UDZIAŁ W WYDARZENIACH TOWARZYSZĄCYCH?
- Zdecydujcie wraz z kolegami i koleżankami z klasy w jakich zajęciach chcielibyście wziąć udział.
2. Następnie zachęćcie swojego nauczyciela lub nauczycielkę aby zapisali Waszą klasę na wybrane zajęcia w sposób podany w opisie danego warsztatu na stronie https://checkit.ebhp24.pl/agenda/
(stacjonarnie)
szkoły podstawowe
szkoły podstawowe
szkoły
podstawowe
60 minut
miejsce realizacji warsztatów:
miejsce realizacji warsztatów:
Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS, pl. M. Curie – Skłodowskiej 1, budynek D, sala D332, III piętro
Genialne Geniboty
Anna Gąsior Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS
Zapraszamy na genialne zajęcia z robotyki z Genibotami, na których będziemy programować i tworzyć muzykę.
Rejestracja:
umiemymatme@mail.umcs.pl
90 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Zespół Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie, ul. Długa 6, 20-346 Lublin
Aplikacje wspomagające pracę nauczyciela i uczniów
Bożena Jarmuł Zespół Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie
Warsztaty praktyczne
Rejestracja:
do uzupełnienia
60 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS, pl. M. Curie – Skłodowskiej 1, budynek D, sala D332, III piętro
Genialne Geniboty
Anna Gąsior Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS
Zapraszamy na genialne zajęcia z robotyki z Genibotami, na których będziemy programować i tworzyć muzykę.
Rejestracja:
umiemymatme@mail.umcs.pl
90 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Zespół Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie, ul. Długa 6, 20-346 Lublin
Aplikacje wspomagające pracę nauczyciela i uczniów
Bożena Jarmuł Zespół Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie
Warsztaty praktyczne
Rejestracja:
do uzupełnienia
90 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Zespół Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie, ul. Długa 6, 20-346 Lublin
Aplikacje wspomagające pracę nauczyciela i uczniów
Bożena Jarmuł Zespół Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie
Warsztaty praktyczne
Rejestracja:
do uzupełnienia
90 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, Bursaki 12, sala 206, Lublin
„AI i Ty: Twórcze Eksperymenty z Technologią Przyszłości”
dr inż. Michalina Gryniewicz-Jaworska Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
Zapraszamy wszystkich młodych entuzjastów technologii i kreatywności do udziału w interaktywnych i innowacyjnych warsztatach, które otwierają drzwi do fascynującego świata AI! Warsztaty „AI i Ty: Twórcze Eksperymenty z Technologią Przyszłości” są skierowane do młodzieży szkolnej zainteresowanej odkrywaniem możliwości, jakie oferuje sztuczna inteligencja (AI) w branży kreatywnej. Uczestnicy będą mieli okazję nauczyć się, jak AI może wspomagać i rozwijać ich umiejętności twórcze, od grafiki komputerowej po muzykę i pisanie.
7 marca w godz. 10:00 – 13:30
Rejestracja:
do uzupełnienia
90 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie, Bursaki 12, Lublin
Generatywna sztuczna inteligencja dla uczniów
Przemysław Sujka Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie
Podczas warsztatów uczniowie będą realizowali projekty grupowe z wykorzystaniem darmowych aplikacji AI. Poznają cechy i rodzaje sztucznej inteligencji oraz nauczą się wykorzystywać aplikacje AI do generowania: tekstu, muzyki, obrazu, animacji oraz filmów.
Rejestracja:
do uzupełnienia
60 minut
30 osób
miejsce realizacji warsztatów:
Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki, ul. Marii Curie-Skłodowskiej 1, A240, piętro II
Warsztaty z GeoGebry – Punkty szczególne w trójkącie
dr Anna Bednarska, Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
dr Anna Gąsior, Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki
W czasie warsztatów wyznaczymy punkty szczególne w trójkącie i zobrazujemy pojęcia z nimi związane.
Rejestracja:
bednarska.anna@mail.umcs.pl
90 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Zespół Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie
Aplikacje wspomagające pracę nauczyciela i uczniów
Zespół Szkół Energetycznych im. prof. Kazimierza Drewnowskiego w Lublinie
Warsztaty praktyczne
Rejestracja:
do uzupełnienia
90 minut
15 osób
miejsce realizacji warsztatów:
Sala D211, 2-gie piętro Budynek Instytutu Informatyki UMCS ul.Akademicka 9 20-033 Lublin
Technologie sieciowe. Budowa prostej sieci komputerowej w symulatorze
Marek Wiśniewski, Instytut Informatyki UMCS
Na warsztatach wykorzystany będzie program Packet Tracer (PT). Jest to symulator, w którym można budować, konfigurować i testować działanie urządzeń sieciowych i sieci jako całości. Program jest dostępny za darmo do celów edukacyjnych po zarejestrowaniu się na stronach Akademii Cisco (skillsforall.com lub porzez netacad.com). W ramach warsztatów: – omówienie podstaw działania sieci i programu PT, – omówienie dostępnych urządzeń sieciowych i miediów transmisyjnych, – budowa sieci od najprostszej do bardziej skomplikowanych (dwa komputery, komputery+switch, komputery+switch+router, komputery+switch+router+AP, komputery+switch+router+AP+serwer). Na potrzeby warsztatów uczestnicy muszą posiadać konto na skillsforall.com lub netacad.com.
Rejestracja:
rejestracja-wis@umcs.pl
120 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS Al. Kraśnicka 2D, 20-718 Lublin
QGIS – analizy przestrzenne w programie geoinformacyjnym
Anna Puchacz Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Warsztaty mają na celu zapoznanie uczestników ze światem geoinformatycznym. Obejmują stworzenie mapy Polski, na której będą się znajdować województwa wraz ze swoim herbem oraz nazwą. Podsumowaniem pracy będzie stworzenie przez uczestników wydruku przygotowanej mapy, wraz ze wszystkimi jej elementami.
Rejestracja:
umcs.sknp@gmail.com
90 minut
miejsce realizacji warsztatów: Instytut Informatyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, ul. Akademicka 9, 20-033 Lublin
Cyberbezpieczeństwo od kuchni: Warsztaty z etycznego hackowania stron WWW
Mikołaj Martyna Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Podczas warsztatów, uczestnicy zapoznają się ze środowiskiem Unity, dowiedzą się o podstawowych zasadach projektowania gier oraz wspólnymi siłami stworzą prostą grę! Uczestnicy poznają również dalsze możliwości doskonalenia nowo poznanych umiejętności. Miejsce i termin warsztatów zostaną indywidualnie ustalone z nauczycielem zgłaszającym klasę.
Rejestracja:
skni@mail.umcs.pl
90 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Instytut Informatyki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, ul. Akademicka 9, 20-033 Lublin
Krok po kroku: Bot Discord w języku Python
Mikołaj Martyna Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Zapraszamy na warsztaty, podczas których w praktyce przekażemy proces tworzenia bota do komunikatora Discord. Uczestnicy dowiedzą się, jak zaprojektować i zaimplementować w języku Python prostego bota, zdobywając niezbędne umiejętności do samodzielnego rozwijania tego typu aplikacji. W trakcie warsztatów uczniowie będą mieli okazję poznać tajniki pracy z API (Interfejs Programowania Aplikacji) i zrozumieją jego rolę w funkcjonowaniu aplikacji. To doskonała okazja dla wszystkich, którzy chcą zgłębić tajniki tworzenia botów i poszerzyć swoją wiedzę na temat API. Dołączcie do nas i odkryjcie świat programowania aplikacji Discord razem ze Studenckim Kołem Naukowym Informatyki!
Rejestracja:
skni@mail.umcs.pl
120 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS, pl. M. Curie – Skłodowskiej 1, budynek D, Biblioteka Wydziału WMFiI, parter
Lego Mindstrom
Anna Gąsior Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
Zadaniem uczestników będzie zbudowanie własnego robota, a następnie zaprogramowanie go.
Rejestracja:
umiemymatme@mail.umcs.pl
40 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Lubelska Akademia WSEI, Projektowa 4/C209
Ćwiczenia komunikacyjne – symulacja wyścigów w grze Formuła 1 2023
Jacek Kurek Lubelska Akademia WSEI
W świecie Formuły 1 rola zespołu jest równie kluczowa jak umiejętności kierowcy, a efektywna komunikacja w zespole odgrywa istotną rolę. Podczas warsztatów uczestnicy będą poddani próbie, aby sprawdzić, czy gry komputerowe mogą stanowić środowisko do rozwoju komunikacji w zespole.
Rejestracja:
jkurek@poczta-liceum.wsei.lublin.pl
40 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Lubelska Akademia WSEI, Projektowa 4/C209
Czy granie w gry komputerowe to przyjemność czy zawód przyszłości – spotkanie z zawodowym graczem – e – sportu
Jacek Kurek Lubelska Akademia WSEI
Podczas spotkania ekspert, zawodowy gracz oraz trener e-sportu, przedstawi zasady obowiązujące w świecie wirtualnej rywalizacji, podzieli się swoim doświadczeniem oraz omówi możliwości, jakie młodzież może osiągnąć, uprawiając tę dyscyplinę. Dodatkowo, uczestnicy będą mieli szansę wzięcia udziału w mini turnieju na profesjonalnych stanowiskach turniejowych.
Rejestracja:
jkurek@poczta-liceum.wsei.lublin.pl
120 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie ul. Głęboka 28, sala 260, p. II
Wykorzystanie programu AutoCAD w geodezji
Zbigniew Krzysiak Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Zaprojektuj działkę w programie AutoCAD. W sposób interaktywny pokazano sposób zagospodarowania przestrzennego działki ewidencyjnej. Na działce uwzględniono budynek mieszkalny, budynek gospodarczy, altankę, ogród z podstawowymi roślinami, oczko wodne. Projekt obejmuje rysunek 2D w skali 1:1 w obszarze modelu oraz przygotowanie do wydruku w obszarze papieru w skali 1:500, łącznie z wymiarami na formacie A4.
Rejestracja:
tel. 508 099 964
40 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Lubelska Akademia WSEI, ul. Projektowa 4, 20-209 Lublin
Gdzie do pracy po technikum? Zatrudnienie w branży IT w Lublinie na przykładzie firmy Transition Technologies-Software
Piotr Wójcik Transition Technologies-Software
Chcesz pracować w IT po technikum? Nie musisz wyjeżdżać z Lublina! Zobacz przykład firmy działającej w mieście od lat. Poznaj technologie, w których pracują i klientów dla których świadczą usługi!
90 minut
32 osoby
miejsce realizacji warsztatów:
Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Lublin, ul. Głęboka 28 (CIW, sale 216 i 217)
Praktyczne zastosowania Computer Vision w badaniach przyrodniczych
dr hab. Andrzej Bochniak, prof. UP, dr Elżbieta Kubera Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Program AutoCAD jest popularnym systemem graficznym wspomagającym projektowanie inżynierskie. Projekt przedstawia zasady wykonywania dokumentacji technicznej z wykorzystaniem narzędzia rysunkowego w postaci programu AutoCAD. W szczególności zostanie zwrócona uwaga na zasady, które zawarte są w normach rysunkowych z wyjaśnieniem w jaki sposób zastosować te zasady w program AutoCAD. Wykonywany będzie obiekt mechaniczny w postaci modelu dwuwymiarowego tulei wy w podziałce 1:1 w obszarze modelu. Następnie wykonywana będzie dalszą dokumentacja w obszarze papieru. W tym obszarze sporządzony będzie opis rysunku oraz zostaną wstawione wymiary łącznie z tolerancjami kształtu i położenia. Projekt obejmuje również, przygotowanie rysunku do wydruku.
Rejestracja:
https://kzmi.up.lublin.pl/checkit2024
90 minut
miejsce realizacji warsztatów:
Instytut Informatyki UMCS
Bity i bajty, czyli czym dla komputera są liczby i jak wykonuje na nich działania
Sławomir Kotyra, wykładowca w Instytucie Informatyki UMCS
Podczas warsztatów przedstawiana zostanie idea sytemu binarnego i sposób realizacji podstawowych operacji arytmetycznych w systemie binarnym.
Rejestracja:
slawomir.kotyra@mail.umcs.pl